İsmi lazım değil;
bir süper market marka isminin altına “Sınırsız alışverişin sonsuz mutluluğu”
şeklindeki bir ifadeyle sloganı beni hayrete düşürdü. Ne yazık ki bu marketin sahipleri de mütedeyyin olduğunu
biliyoruz. Mütedeyyinlik sınırsız alışverişi teşvik etmez. Hesaplı ve dikkatli
bir alışverişi teşvik eder.
Sınırsız harcama demek israfın dikalası demektir. Bu sloganın mantık
olarak da, dünya görüşü olarak da, reklam felsefi yapısına da aykırı bir durum.
Hele dindarlıkla hiç bir bağı olmayan absürt bir tutum. Markaya da, dindarlık
anlayışına da zarar veren bir sübniminal bir çağırı.
Profösör
4 yorum:
Market sahibi mütedeyyin bile olsa modern pazarlama tekniği diye dayatılan kampanya teklifine kanmış olabilir. Uyanık olmak ama her konuda ahir zamanda inancına ve hayatına sahip çıkmak için hepimize çok gerekli. Yaratmak kelimesinin bu kadar çok kullanılması da rahatsızlık verici ama neredeyse her reklam sloganında var. Maddi dünyamızın manevi alemimizle savaşı bu asır, kendimizle savaşıyoruz. Büyük konuşmamaya da dikkat etmeye çalışıyorum, fark etmeden zincirleme hatalar yapıyoruz bazen. Allah korktuğumuzdan emin eylesin.
Begonvil Sokağı@ Haklısınız.. Duana katılıyorum ben de.
Kitap alışverişi hariç alışveriş beni mutlu etmiyor. İyi ki de öyle, yoksa bu zamanda bu reklamlara kanıp alışverişe vurursak kendimizi, yanarız.
sezer eser perker@ :)
Yorum Gönder