İzleyiciler

30 Ekim 2017 Pazartesi

“Sınırsız Alışverişin Sonsuz Mutluluğu”


İsmi lazım değil; bir süper market marka isminin altına “Sınırsız alışverişin sonsuz mutluluğu” şeklindeki bir ifadeyle sloganı beni hayrete düşürdü.  Ne yazık ki bu marketin sahipleri de mütedeyyin olduğunu biliyoruz. Mütedeyyinlik sınırsız alışverişi teşvik etmez. Hesaplı ve dikkatli bir alışverişi teşvik eder.  Sınırsız harcama demek israfın dikalası demektir. Bu sloganın mantık olarak da, dünya görüşü olarak da, reklam felsefi yapısına da aykırı bir durum. Hele dindarlıkla hiç bir bağı olmayan absürt bir tutum. Markaya da, dindarlık anlayışına da zarar veren bir sübniminal bir çağırı.

Profösör

4 yorum:

Begonvil Sokağı dedi ki...

Market sahibi mütedeyyin bile olsa modern pazarlama tekniği diye dayatılan kampanya teklifine kanmış olabilir. Uyanık olmak ama her konuda ahir zamanda inancına ve hayatına sahip çıkmak için hepimize çok gerekli. Yaratmak kelimesinin bu kadar çok kullanılması da rahatsızlık verici ama neredeyse her reklam sloganında var. Maddi dünyamızın manevi alemimizle savaşı bu asır, kendimizle savaşıyoruz. Büyük konuşmamaya da dikkat etmeye çalışıyorum, fark etmeden zincirleme hatalar yapıyoruz bazen. Allah korktuğumuzdan emin eylesin.

Profösör dedi ki...

Begonvil Sokağı@ Haklısınız.. Duana katılıyorum ben de.

Klio'nun Şarkısı dedi ki...

Kitap alışverişi hariç alışveriş beni mutlu etmiyor. İyi ki de öyle, yoksa bu zamanda bu reklamlara kanıp alışverişe vurursak kendimizi, yanarız.

Profösör dedi ki...

sezer eser perker@ :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...