İzleyiciler

8 Ocak 2020 Çarşamba

Kelimeler ve İfadeler


Kelimeler, kavramlar bazen doğrudan anlamlandırılmazlar; kullanıldığı yere ve zamana göre, atfedilen değerlere göre biçimlenirler. Mesele kelimeler ve kavramları yerli yerinde kullanabilme iradesini gösterebilmektir. Bazen uzun boylu olmak, bazen de kısa boylu olmak önemli olabilir. Uzunluk da kısalık da değer olarak izafidir. "Uziun boylu bir kadın, kısa boylu bir kadına boyu senin boyun kısadır benimkisi uzundur der. Kısa boylu kadının  cevabı hazırdır; ben minyon tipliyim kısa boylular tavuk değil piliçtir der.  Demek ki kısa boyluluk pirim yapabiliyor. Siz kendinizi bu durumda nasıl hissettiğinize bağlıdır. Cüce bir insana siz cücelerin de cücesisinizdir denebildiği gibi, siz yücelerin de yücesisiniz aynı anlama gelebilir. Bazıları uzun boylu olur onunla övünür ama, kısaboyluların zekası ve bilgeliği uzun boyluları bastırabilir. Velhasıl kelimelerin efendisi olmak lazım gelir. Yoksa kelimelerin esiri olmak zorunda kalırız.

Profösör

16 yorum:

sessizkaldım dedi ki...

Gerçekten öyle 👏 sevgiler....

Ruhi dedi ki...

Nice uzun gördüm aptaldılar ve nice cüce gördüm akıl küpüydüler. Fakat aptal cüce de gördüm ve akıllı uzun da. Akıl ne yaştadır, ne kumaşta, ne taş gibi vücutta, akıl baştadır elbette uzun ya da kısa. Ve elbet kimseye düşmez doğuştan gelene hakir bakmak! Hepimiz Allah’ın kuluyuz! vesselam…

Profösör dedi ki...

sessizkaldım@ Teşekkür ederim.

Profösör dedi ki...

nessuno Ç @ Amenna ve saddekna.. Teşekkürler...

uzmanamator dedi ki...

offff bu mevzu üzerine çok düşünüyrum şu aralar , oğlum 1. sınıfta ve sınıf annesi die bir şeyim sınıf etkinliklerine katılıp tüm çocukları gözlemleme şansım oluyor bu sayede angarya işleri olsa da bu yanına seviniyorum , sınıftaki çocuklar dersiniz ki 6 7 yaş aralığındalar kalplerinde kötülük olduğuna asla inanmıyorum söyledikleri sözleri bazen eğlenmek bazen de belki sadece kendilerince gıcık etmek için söylüyorlar arkadaşlarına ama karşı taraf bunu incinerek hissediyor , ve bunlardan bazıları o kadar anlamsız ki saçı olan çocuğa keltoş diyor biri o da demiyor ki benm saçım var kör müsün keltoş diyor diye gözleri dolarak yanıma geliyor ki bu gözledi dolan aslında sınıfta şiddet eğilimi en yüksek olan çocuk hani zorba diye tabir edilir ya belki ilerleyen yıllarda oraya evrilcek umarım olmaz tabi ama yani en sert görünen ne kadar anlamsız bişeyden ne kadar incinebiliyor , yanıma çağırdım ikisini ve de biraz konuştum ne kadar etkili olrum bilemiyorum ama fırsatım oldukça hep aynı sohbeti yapıyorum o çocuklarla bir noktada iyi yönde bir değişime vesile olacağıma inanıyorum çünkü veliler benim oğlum yapmaz sınıfa uyuyor kafasında çok ilginç tutumları var , kelimeler güçlü evet ama size söylenen güç yüklenin üzme amaçlı yollanan kelime sizde o zayıflık zannedilen karşılık yoksa kalkanınıza çarpar ve düşer size zarar veremez o zırha sahip olmak belki çokca özgüvenle belki merhametle ama belki sadece kendini tanıyıp da olduğu gibi sevmekle olabilir bilemiyorum bu mevzuları uzmanları bilir benim sezgilerim bu yönde inşallah kendini daha çok seven bireyler yetişir :) çok uzun yazdım ne yaram varmış bu konuda

Klio'nun Şarkısı dedi ki...

Söyleneni anlamayan, okuduğunu algılayamayan, iki lâfı bir araya getiremeyenlerin çoğaldığı bir zamanda kelimelerin efendisi olanları bulmak zordur ve bunlar çok yalnız insanlardır:)

Profösör dedi ki...

Klio'nun Şarkısı @Nasıl inanıyorsak, nasıl düşünüyorsak, nasıl hissediyorsak, nasıl davranıyorsak şuurumuz kadardır. Hayat da ölüm de şuurumuz kadar vesselam...

Profösör dedi ki...

uzmanamator @ Gerçekten de aynı hassasiyetlere sahibiz. Çocuklarımız bizim geleceğimiz. Senin benim çocuğum gibi tabiri de pek doğru bulmuyorum. Çocuklar hepimizin. Hepimiz duyarlı olmalıyız vesselam.

maviye iz süren dedi ki...

kelimelerin gücünü iyi kavramalı, ne iyi ifade etmişsiniz :)
teşekkürler :)

Profösör dedi ki...

maviye iz süren @Teşekkür ederim...

Beyaz Yakalı dedi ki...

Kelimelerin gücüne hakim olmalı insan. Güzel bir içerik olmuş, elinize sağlık.

Profösör dedi ki...

Beyaz Yakalı @Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

belkide her gnümüz kelime oyunlaruyla yönetiliyor

LerzanKaradan.com dedi ki...

kelimelerin gücüne inananlardanım. Ayrıca da ben normalim siz uzun boylusunuz :)

Profösör dedi ki...

1 çay@ Aynen...

Profösör dedi ki...

LerzanKaradan.com d@ Kelimelerin hakkını veririsek kelimelerin efendisiyiz. Kelimelerin hakkını veremessek o zaman da kelimelerin esiriyiz. Boy bos Allah'tandır. Ama yücelmek istiyorsak Onun rızasını kazanmaktan geçer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...