İzleyiciler

4 Ocak 2020 Cumartesi

Mini Mini Bir Kuş


"Mini mini bir kuş uçmuştu, pencereme konmuştu" şekliyle çocukluğumuzda dilimizden hiç düşürmediğimiz ve ill öğrendiğimiz şarkılardan biriydi desem masum bir gülümseme belirir yüzümüzde. Daha o zaman öğrenmiştik minik bir kuş olmanın ne demek olduğunu. Nasıl da hayatta kalırlardı karda, kışta kıyamette!.. Ne yerlerdi, ne içerlerdi; herşeye rağmen nasıl da "cik cik" diye öterlerdi. Kurda kuşa rızkını veren Allah, bizim gibi onları da koruyan ve kollayan Allah bütünüyle yerleştirmiş içimize merhamet duygusunu. Biz de bir serçe kuş olabilirdik mesela, bir böcek ve bir kelebek!.. Bir mevsimlik bir ömür bu dünyada yaşayıp da göçecek!.. Belki bir karga; ağzında taşıdığı cevizi düşürecek. Belki bir karınca bir kocaman yiyecek tanesi sırtında. Sakın tembel tembel yatıyor demeyin ağustos böceğine!.. O şarkısını çalacak ve söyleyecek çatlayana kadar. Leylekler lekirderken, kurbağalar vıraklayacak; yağmur yağacak. Toprak ıslanacak. Ağaçlar meyveye duracak; bereket artacak şükreden ve anlayana. Hepimiz bir canız; hepimiz Allah'ın yarattıklarıyız. Rızık hepimize; kurda kuşa ve bize... Dokunalım birbirimize!.. Sevgi de, şefkat de, merhamet de bizim kalbimizde!.. Bir kaba biraz su, biraz yem koyalım; belli mi olur, mini mini  bir kuş penceremizde misafirimiz olur...

Profösr

12 yorum:

Denize Bakan Ev dedi ki...

Daha 5dk önce söyledim öğle uykusuna yatırırken, tuttu elimi minicik bir kuş gibi, öyle uyudu.. O an dedim ki; o da can, bu da can, biri diğerinden iri diye, daha önemli olur mu hiç? Hele yaradanın gözünde; herbirimizin sevgisi aynı olsa gerek.. Keşke birbirimizi de böyle görebilsek değil mi?
Bahçeye, balkona, cam önüne "kirlensin ne olur ki" diye bırakılan kuş yemleri, yazın azıcık su.. Ah hayat özünde bu kadar işte.
Ne güzel hatırlatmışsınız...

Profösör dedi ki...

Denize Bakan Ev@ teşekkür ederim. İnsanın en büyük duası ve ihlası yaptığı iyilikleridir. Üzerine düşeni gücün kadar yapacaksın ki vicdan azabından kurtulasın. Bizim sevgimiz, mşefkatimiz ve merhametimiz bütün canlar ve varlıklar için. Br başkasına sinirlenip telefonu yere fırlata bilir miyiz?.. Hayır telefon icadedilmiştir bize hizmet etmek için Vesselam.

Denize Bakan Ev dedi ki...

Ama Profösör.. Bir dakika. Ben bir noktaya katılmıyorum! İyilik yapmamızın nedeni, vicdan azabından (acıdan) kurtulmak mıdır? Bence değil.. Çünkü insan gerçek anlamda merhamet gösterirken, kendinden başkasına bir iyilikle yanaşırken, bence bir amaç gütmez. O kuşlara yem bırakırken "ben ne iyi biriyim ki ufacık canı düşünüyorum" demez ki, "ben yiyorsam, o da yesin" der en fazla.. Paylaşalım der. Bir olalım der. Yani iyiliğin gerçek anlamı budur, diğeri sanırım planlı, amaçlı. Sevap ile iyilik arasındaki fark mıdır acaba bu?

Ruhi dedi ki...

Mahallemizde Zübeyde Hanım parkımız var, ortasında havuz, ahşap oturma grupları, ağacı bol, yürüyüş parkuru olan güzel bir park. beş sene var arada uğrarken bu yaz postu serdim sabah yed,-sekiz parktayım, bütün kediler tanıdı beni elbet, aralarında konuşuyorlar "geliyor! miyavvv! torbası elinde! bu sefer sulu mama getir miş mi? miyavvv?" şimdi bu elcağızlar ben vermesem, sen vermesen, o vermesen kim verecek! Bir kız var parkta, çoluk çocuk sahibi aynı zamanda, elinde göz damlası kedilerin gözlerini tedavi ediyor, o kadar, insanlık da şevkat, merhamet gösterenler de var çok şükür!

Profösör dedi ki...

Denize Bakan Ev@ Taib ki iyilik karşılık beklenmeden yapılandır. Bu aynı zamanda güzel ahlaktır. Bütün varlıklar birbirimiz için varlar. Evren böyle bir düzen işte. Allah benim merhametim herşeyi kaplamıştır diyor. Demek ki canlı cansız herşeye karşı bir saygımız olmalı. Çıkar için davranmak batı felsefesinde pragmatist yani çıkarcılığa dayalı bir düşünce şeklidir. Bizim inancımız ve kültürümüzde ben ve biz yerine hepiz kavramı önemlidir. Selamlar.

Profösör dedi ki...

nessuno Ç @ İyilik yapan iyilik bulur denir ama ben bu sözün dışında iyiliğin bir ahlak olarak bizden sudur etmesini isterim. Reflekslerimiz iyilik olmalı daima. İşte buna çıkar gözetmeksizin güzel ahlak deniyor.

HürPost dedi ki...

Küçükken sıkça söylediğimiz bir şarkımı desek ama güzel düşünmüşsünüz kış aylarında özellikle sokak hayvanlarına destek olmak lazım bende bununla ilgili kapsamlı bir yazı hazırlamıştım teşekkürler duyarlı davranış için

Profösör dedi ki...

HürPost@ Ben teşekkür ederim.

N.Narda dedi ki...

Kuşlar bir, ağaçlar iki. Cennette sırf bunlar olsa yeter:)

Profösör dedi ki...

N.Narda@Her şey Allah rızası için. Cennet de sadece Allah rızası için. Allah'ın rızası herşeye bedel.

Adsız dedi ki...

çok masum ve güzel düşünceler. somu da güzel baülanmış yazının. hiç bir şey boşuna yaratılmamıştır.

Profösör dedi ki...

1 çay@Şükür...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...