İzleyiciler

2 Ekim 2012 Salı

Twitlerimden Bir Demet


Bir kez tebessüm etsen gözlerin ışıldar. Nice katı yürekler sevgiyle yumuşar.

İnsan herşeye sahip olur da şükretmez. Her şeyini kaybettiğinde de fikretmez. Bu ruhsuzluk modern çağdadır. İnsan bunu akletmez. 

#bundansonra can sağlığı. Gerisi Allah Kerim. Ben Allah'a havale ettim; sabreder beklerim.

#bundansonra İstanbul var; Bir işim ve bir ofisim. Küçük bir evim var özgürlük içinde; Yeni bir düşüm var mutluluk bestesinde. 

#bundansonra gaflete düşmem. Beni uyandıran var. Ben yalnız değilim, Sevenim ve Sevilenim var.

#bundansonra ölüm var. Ondan sonra sorgu sual; Hesap kitap, mizan var. Cennet cehennem adaletin tecellisi var.

#bundansonra Kendini bilmek, haddini bildirmek var. Sütten ağız yandıysa, yoğurdu üfleyerek yemek var...

#bundansonra bilenmek var, bilinçlenmek var. Zaaflardan kurtulup, güçlenmek var.... 

Ezanlar okunuyor; Aziizallah.. Yanık yanık değdi yüreğime.. Bir pişmanlık var geçmişimde. Bir de umut var geleceğimde..

Açamaz bir cengaver; kılıcıyla kalkanıyla bir kapılı kaleyi.. Açar bir aşık, sözüyle, sazıyla kırk kapılı yüreği.

Bozkırlar uçsuz bucaksız. Buna nefes mi yeter. Bir ağıt yaksam, buna türkü mü yeter.

Bir garip doğar, bozkırlarda. Aşık olur sazıyla sözüyle. Yanar kavrulur, köz olur. Kül olur, toprak olur.

Doğruda tereddüt olamaz. Bizi yolumuzdan kimse alıkoyamaz. Tokuz boş laflara. Boş boş bakışlara.

Doğru tektir. Doğrunun en doğrusu olmaz. Ama iyinin de güzelin de en iyisi vardır.

Birisi beddua etti "İçine bir ateş düşsün. Yaksın kavursun seni" Buna karşılık; diğeri dua etti "Allah'ım yüreğim Senindir" dedi.

Bir böcek önümde yürüyor. O beni belki görüyor belki görmüyor. Ama inandığım bir şey var. O kudretten hissediyor.

Bir kedi, balıkları yedi. Sonra yalandı yutkundu, daha yok mu dedi.

Efsanelere inanmazlar ya. Ben bir efsane gibiyim.. Efsane içinde efsaneyim. Bu bir soylu uyanıştır. Bu pırıldayan yıldızlara uzanıştır.

İstanbul yedi tepe.. Yedi tepede yedi yatır. Bir cümle kullansam ki "İstanbulu Seviyorum" işte bu haktır.

Sevmek iki kelime.. Sevilmek ikibin iki kelime. Önemli olan sevmek değil, sevilip de sevmektir. Önce ölüp sonra dirilmektir.

Sultanlık keskin kılıç üzerinde yalınayak yürüyebilmektir. Yalınayak, yalınkılıç zalimlerin üzerine gidebilmektir.

Ömrümüz öyle böyle geçsede, şimdi şuurluyuz. Bu inançla, bu duruşla gururluyuz.

Bir ay doğarsa gökyüzünde hilal olsun. Bir ezan okunuyorsa minarede, müezzini Bilal olsun. 

Bir lokma ekmeğimiz, bir yudum suyumuz olsun. Bir de sarınıp bürüneceğimiz kırk yamalı hırkamız olsun.

Herşey kendi doğallığında güzeldir. Doğallığı zorlamak fıtrata aykırıdır. Sevgi de saygı da içten gelmelidir.

#karşıcinstearadığım3özellik her insanda aradığım özelliktir. Özüne ve sözüne sadık olmalıdır. 


2 yorum:

Şükran dedi ki...

bazen bir tweet yazıp bir saat sonra o tweet üzerinde sayfalarca yazasım geliyor.Şimdi okudum da tweetlerinizi,sizin de bundan esinlenerek yazdığınız yazılarınız oluyordur,bizimle keyifle ,doymak istercesine okuduğumuz...:)güzel bir fikir bence !

Profösör dedi ki...

Şükriye Karahan@ Teşekkür ediyorum. Tweetler bir anlamda bir kitap yazılacak kadar tematik öğereri içinde barınhdıran küçük metinlerdir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...