Marka demek; tek kelimeyle itibar demektir. İtibar bir
ürünün kalite standartlarıyla üretilmesi, bir hizmetin insanlık idealinde
hakkıyla yerine getirilmesidir.
Günümüzde marka olgusu oluşturmak;
kişi, kurum ve kuruluşların yanısıra, ürün ve hizmet satınalan
müşterilerin nezdinde her anlamda sarsılmaz bir güven oluşturmaktır. O halde ne
iş yaparsak yapalım, nasıl bir hizmet içinde bulunursak bulunalım, önce o işi
yapmada ehliyet ve liyakat sahibi olmalıyız. Hem işi iyi bilmeli hem de, doğru
dürüst ve insanlığın hizmetinde kendimizi adamalıyız.
Marka olmak için yaygın olmak gerekmiyor
Atadan ve babadan miras olarak geçen, nice hizmetler
yapılırken titizlik gössteriliyorsa
toplum tarafından da itibar gösteriliyor demektir.
Kurukahveci Mehmed Efendi ve Mahdumlarının verdiği hizmet yıllarca takdir
görmektedir. Bir ürünün ve bir hizmetin marka olması için yaygın bayi ağının olması gerekmiyor. Bayilerinin çokluğu
onun gerçek bir marka olduğunu göstermiyor. Gerçek bir marka ürünleri ve
hizmetinde kalite standartlarını aşan, bunun ötesinde de kendine özgü
nitelikleri bulunan, diğer ürün ve hizmetlerden farklılıkları olan, ayrıca
müşterilerin gönüllerinde taht kuran markadır. Marka sadece kalitesiyle
müşterilerinin gönlünde yer etmiyor, aynı zamanda bilinirliği ile hafızamarda
da yerini buluyor. Ürünün kendisine ulaşılamasa bile, ürünün en iyisi filanca
markadır deniyor. Bazı ürünler üretim kapasitesi nedeniyle sadece yettiği yere
kadar dağıtımı yapılmakla yetiniliyor. Bir anlamda buna halk ağzıyla tadımlık
da diyebiliriz.
Marka yapılmaz, marka
olunur
Bir ürün, bir hizmet marka yapılmaz. Marka kendilğinden
oluşur. Çünkü ürünün en iyisini imal etmek, hizmetin hakkıyla yerine
getirilmesi bir insanlımk mefkuresi gibi düşünülürse, o zaman her işin hakkı
veriliyor demektir. Daha da ötesi, bir ürünü imal ederken, bir hizmeti
yürütürken, bütün çalışanların hakkının verilmesi, onlara adil davranılması,
çalışanların çalıştığı yerde mutlu olması esası da vardır. Bir firma asla hak yememeli
ve hak yedirtmemelidir. Bir firma bütün çalışanları, tedarikçileri, bayileri ve
müşterileriyle büyük bir aileyi temsil etmiş olmalıdır. İşte o zaman marka
marka olur. İşte o zaman marka sevilir baştacı edilir. İşte o zaman böyle
markaya sadakat duyulur. Böyle bir arka gelişir, büyür, güçlenir ve doğal
olarak diğer markalar arasındaki hak ettiği yerini alır.
Marka marka
bilinciyle korunur
Asıl mesele marka olmak olsa da, markayı korumak, marka olmakdan da daha önemlidir. Hele üretilen ürünün ve verilen
hizmetlerin hedef kitlesi kadın dünyasıyla birebir ilgiliyse eğer, hem marka
olmada, hem de markayı korumada ayrıca bir uzmanlık gerektirir. Ürünlerin ve
verilen hizmetin efsunlayıcı bir cabzibesi olması gerekir. Ürünlerin sağlam, sağlıklı,
kaliteli oluşunun yanısıra, özgün olması, orjinal olması, teklid edilememesi,
reklamlarının abartıdan uzak olarak, doğal seyrinde verilmesi, satış ve satış
sonrası hizmetlerin kurumsal bilinçle yerine getirilmesi şarttır. Ancak böyle
marka olunur ve ancak böyle marka korunmuş olur.
Profösör
6 yorum:
----------Oooo-----
-----------(----)------
------------\---(------
-------------\_)------
----oooO----------
----(----)-----------
-----)---/-------
-----(_/--------
Sayfada gezindim :)
Sevgiler..
Paylaşım süper :)
Zor bi iş olduğu kesin.
Ben İyisimi@ Teşekkür ederim..
Sezen Cerit@ Sanırım biraz da ben zorlaştırmış sayılırım marka olmayı ve markayı korumayı..
ders kitaplarindaki tekduze marka taniminin cok otesinde asiri icten bir tanimlama olmus bu sayin profosorum:)
LeVaMi@ Teşekkür ederim.
Yorum Gönder