Herkes kendi işini doğru öğrenecek, doğru bilecek ve doğru
olarak da yapmalıdır. Esas olan budur. Tasarımcı tasarımcılığını geliştirecek,
reklamcı reklamcılığını bilecek, pazarlamacı da pazarlama konusunda günden güne
işini daha iyi yapmaya gayret gösterecektir.. Reklamcı reklamını pazarlama
iletişimini esas alarak yapar. Pazarlama iletişimi demek, markayı marka yapan
gerek kurumsal davranışlar, gerek ürün kalitesini bütünüyle bilmekten geçer.
Reklam yapan, ya da reklam yaptıran yetkili, aynı zamanda bulunduğu departmanı
yönetebilecek beceriye ve iyi bir işletmecilik kültürüne sahip olmalıdır.
Yapılan bütün işler ürünün pazarlaması ve satışı, ürünün
marka oluşumu ve marka gelişimi için, sadece ham madde ve tasarımının iyi
olması yeterli değildir. Yapılan iş ürünün üretilmesindeki bütün değerler bir
konsept üzerine çalışılırken aynı zamanda fikirler bir kültür yelpazesi içinde
tematik değerlerle de ifade edilmelidir. Artık sadece sığ ve geleneksel
fikirlerle tasarım yapılmamaktadır. Duygu yüklemesi de diyebileceğimiz
kreasyona giydirilen i tematik değerlerin felsefi bir kültür altyapısı
olmalıdır. Eğer temaya aykırı bir ürün varsa, bunu ayrı bir konsepte reklamı
yapılıp satışa sunulmalıdır. Temanın gerektirdiği figürler, rengarenk desenler
de ürünü albenili hale getirmektedir. O halde önce araştırmalar yapılmalı,
sonra bir satış fikri oluşturmalıdır.. Modayı taklit eden değil, hedef
kitlesini memnun edecek değerleri çıkartmak ve bu değerleri yerli yerine
kullanarak, tekstil dünyasında bir farklılık getirecek farkı da moda dünyasına
taşımalıdır.
Bir dünya markası, esen bütün moda rüzgarlarını, kendi
lehine çevirebilir. Eğer üretilen ürünler kadınlara yönelikse, reklamcı
modacıların kendi aralarında kullandıkları bilimsel dili değil, kadınların
kullandıkları ve bilinçaltında gizledikleri gönül dilini kullanabilmesini
bilmelidir. Çünkü reklamcılık biraz bilgi, biraz duygu, biraz düşünce biraz da
davranış demektir. Biraz psikoloji, biraz felsefe, biraz, sosyoloji, biraz tasarım,
biraz pazarlama demektir. Reklamcılık gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema,
internet, sosyal medya ve halkla ilişkiler demektir. Yazılar yazılır, çizgiler
çizilir, metinler okunur, filimler, videolar oynatılır; herkes bir ana fikirde buluşur. Ortak
bir dil oluşur; reklamcılığın ana dili de budur.
Eğer bir fikir doğru bir stratejide, pazarlama ve satışa
etki ederek hedefe varılabiliyorsa, en başta ürünün tasarımı ve kalitesinde
aramak gerek. Tasarım ve üretim sorumluları ürünün tasarımı ve toplam kalitesi
hakkında reklamcıya brif mahiyetinde bilgi vermek zorundadır. Pazarlamacı kendi
işinin kolaylaşması için reklamcıyla çalışmalıdır. Bu bir işletim çarkıdır.. Bu
çark her anlamda hiyerarşik bir düzen ve yetki dahilinde işlerse, verim gitgide
artacak, gereksiz maliyetlerin ve kaostan kaynaklanan didişmelerin önüne
geçilebilecektir. Ayrıca kimse kimsenin yetki alanına özellikle sarkmamalı,
herkes kendi sınırını iyi bilip, önce kendi işine bakmalıdır.
Profösör
4 yorum:
reklamcılıkta her şey var çoğunda ve çokta yalan bi telefon alayım dedim tv den sözde 500 tl imişte onlar 150 tl ye veriyolarmiş da öyle bi ballandıra ballandıra anlatılarkı ben safın aklını çalıdılar ve telefon edip getirttim kulanmak mümkün deil; telefon ediyom telefonada cevap yok telesekretere baglıyolar velhasıl ulaştım gönderin yenisini gönderelim dediler onuda iade ettim gidiş o gidiş gittimi benim 170.kargo falan derken. kimse gözüyle görmeden televizyondan eve gelen reklamcılardan sakın ha sakın bi şey almayın
Adsız@ Haklısınız. Artık tevlevizyonlarda da sahtekarlık pompalanıyor..
En önemlisi de dediğiniz gibi ürünün çok iyi olması.En iyi tanıtımın ,memnuniyet ve ağızdan ağıza gerçek düşüncelerle yayılması.Böylece daha çok insana yardım edebiliyorsunuz.
Hem zaten çok fazla sözcük tüketmenize gerek kalmıyor.Ürün sizin yerinize konuşuyor,sadece bilinçlenip denemek en önemlisi oluyor.Bu yüzden de Televizyon reklamlarına reklam ücreti vermek yerine o maliyeti ödemek durumunda kalınmıyor...Ki,ben de bu konuda şanslı bir insan adlediyorum kendimi....:))
Kaleminize sağlık...
Şanselize Bulvarı @ Tüketici toplum olmayalım.. Bilinçli kullanıcı olalım..
Yorum Gönder