İzleyiciler

24 Ocak 2019 Perşembe

Şiir, şair ve Şuur






...................................................................

Bir Çoban..
Bir Çeşteman
...................................................................

Ben bir garip çobanım
Annem babam yok benim
Bu dünyadan göçmüşler
Beni zorluklarla büyütmüşler
Şimdi bir ağanın bir beyin
Kapısında bir bedelim
Karın tokluğuna çoban durmuş
Sürülerimi güderim.
.....
Kimsesiz bir çobanım ben.
Neyim var, neyim yok
Hemen size söyleyeyim
Ayağımda körüklü çizmem
Gömden ve deriden
Üstümde yensiz yakasız
Yamalı bir alaca zıbınım
Bir de kolsuz beyaz yeleğim
Örülmüş koyun yününden
Boynuma asılı azık kesesi
içinde domates peyniri
Su ve bir de topan ekmek
Peygamber mesleğidir mesleğim
Meralarda sürülerimi gütmek.
.....
Sevdiğim güvendiğim
Gücüm kudretim
Sürülerimi onunla güttüğüm
bir sopam var benim
Kesilmiş ihtiyar ağaçtan
Musanın tur dağından
Yürekten sarılırım ona
O benim yoldaşım
Hem dayanağım hem silahım
Nerede ziyan varsa ona  fırlattığım
Bir de üstümde taşıdığım
Kefen gibi beyaz kepeneğim
Ne soğuk ne de sıcak
Vız gelir bana!..
Bir de sürülerimi bekleyen
Kulakları kesik köpeğim var benim
Adı karabaş akıllı köpeğim benim

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...