İzleyiciler

24 Ocak 2019 Perşembe

Ben Neyin Peşindeyim



...................................................................

Bir Çoban..
Bir Çeşteman

Üçüncü Bölüm
...................................................................

Çoban yıldızı mıdır  gökteki

Yıldızların çobanı güden
O yıldız sürülerini güdedursun
Ben sürülerimi güdem
Gecenin karanlığında
Bakarım çoban yıldızına
Her yıldız kaydığında
O üzülür ve hüzünlenir
Ben de üzülür, hüzünlenirim.
Bu alemden göç eden
Burası fani bekaya gelin der
Annem babam olsaydı eğer
Onlara sarılmak bile bana yeter.
.....
Yine mavi bir gece hüzünlenirim
Gökte mahcup mahcup
Bakan balkıyan bir dolunay
Bir bir yarışarhoş akan yıldızlar;
Kavalımın büyülü namelerinde.
Yanık çobanın  yanık yüreği
Yanık kavalın namelerinde gizli.
Kafası karışık garip çoban aşık.
Bir tarafta ağanın kibirli kızı
Bir tarafta çulsuzun fakiri
Düşün düşün çıkmaz hirimdeyim.
Bu nasıl bir bilmece
Ben neyin peşindeyim.
.....
Tam da gecenin eşref saati
Çal çoban çal öttür kavalını.
Öttürt ki; tiren gelsin hoş gelsin.
Odaları boş gelmesin...
Peşinden kara tiren
Gelmezmola, düdüğünü çalmazmola
Ve son mastro benden olsun.
Bu benim manifestom;
Son şarkım, son resitalim.
Güftesi benim, bestesi benim
Ben gecelerin efendisiyim.
Bütün mera, kır ve ova benim.
Bütün duygularımla kavalım
Üfleridiğim hüzünlerim benim.


Mehmet Akyıl

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...