İzleyiciler

21 Mart 2018 Çarşamba

Cenaze Kültürü

Bir kesim ölülerinin arkasından "Işıklar içinde yat" cümlesini kullanıyor. Oysa bizim kültürde "Nur içinde yat" denir. Bir kesim ölülerinin arkasından alkış tutar, bir kesim slogan atar, bir kesim de tekbir getirir.  Biszim kültürümüzde sessizce cenazenin arkasından mazarlığa kadar yürünür ve defin işlemleri yapılır. Cenaze omuzlarda iken gösteri amaçla ölünün ruhu incitilmez. Bizde resmi cenaze törenlerinde artık bandoyla cenaze marşı adeti de kaldırılmış olması isabetli bir karar olduğunu söyleyebilirim. Ölünün arkasından giden cemaat bütün vakarıyla ölüyü toprağa verir. Kuran okunur ve dualar edilir. 

Profösör

8 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Cenazede herkes bir şeyler yapıyor evet ama kimse tefekkür edip de bir gün sıranın kendisine geleceğini düşünmüyor maalesef. :(

Profösör dedi ki...

Recep Hilmi Tufan@ Malesef... :(

uzmanamator dedi ki...

Bir de ben bunu bursada gördüm memleketimde hiç görmemiştim, defn işleminden sonra cantık ve ayran dağıtılıyor bunu sanırım artık belediye yapıyor ama neden yapıyor anlayamıyorum , hani uzaktan cenazeye gelenler cenaze sahibi evin komşularında yedirilirdi bizim köyde o gibi bir düşünceyle mi başlamış bilemiyorum fakat şimdilerde şu cümleyi bile duydum cenaze varmış gel cantık alırız diye ?!?!

Arif ÖZTÜRK dedi ki...

Cenazede alkış tutmayı, slogan atmayı vb. şeyleri pek anlamlandıramıyorum :(

Berlin dedi ki...

Maalesef artık cenaze törenleri de bazı kesimlerde neredeyse gösteriye dönüştü. Hatta ben birilerinin cenaze taziyelerini kabul etmek ve yemek vermek için düğün salonu tuttuğunu bile duydum. Gerçekten bazı insanlarımız artık küçük bir teselli için ya da bu acılı gününde yanındayım hissini vermek için değil, yemek yemek için gider olmuş. Cenazesi olan da bu acılı gününde kredi çekip bu tür organizasyonlara girişir olmuş. istemeyerek de olsa bunu yapan çok kişi duydum. yazık.

Profösör dedi ki...

uzmanamator @ Yeni yeni adetler türedi.

Profösör dedi ki...

Arif öztürk@ Malesef...

Profösör dedi ki...

Berlin Berlin@ sonradan sonradan gelen adetler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...