İzleyiciler

28 Mayıs 2020 Perşembe

Sabredelim... Dua edelim!..


HACİVAT VE KARAGÖZ REPLİKLERİ


Bütün cihan şu malum bulaş virüsün tasallutu altında. Bütün insanlık tedirgin. Şu Corona denilen mendebur sanki demoklesin kılıcı gibi başımızın üzerinde sallanıp duruyor. Her an yeni dalgalanmalar gelebilir. Sürüsüyle insanımız telef olabilir. Bu arada  Karagöz öfleyip püflemektedir;
- Öf, püf, öf, püffff!. Ne zaman normale döneceğiz Hacivatım
Karagöz’ün öflemesine püflemesine karşı balkondan Hacivat söze girer.
- Niye öfleyip duruyorsun dostum? Sıcaklar mı vurdu zatialinizi?
Karagöz asabidir, bağırarak konuşmaktadır. Sanki dövecek gibi;
- Sıcaklar bastırdı Hacivat’ım. Deniz mevsimi başladı. Ooooh ne güzel serinleriz denizde değil mi?
Hacivat Karagöz’ü anlar fakat  ona sabretmesini tavsiye eder her denllendiğinde.
- Sıcaklar bastırdı ben de farkındayım.  Bilim adamları kademe kademe norlmalleşeceğiz diyor. Ve ekliyor bir şartla. Corona’nın canına okuyuncaya kadar sabredeceğiz.
Karagöz’de sabır taşı çatlamıştır; sabır, sabır, sabır!.. Nereye kadar sabır der içinden ve girer söze;
- Corona insanlığın canını okuyup gittikten sonra biz sağ selamet olursak, ancak tatil yaparız be Hacivat’ım!..
Hacivat Karagöze ders verir gibi tavır takınır;
- Karagöz’üm bir bilim adamı formülünü verdi bize ve “MİM” dedi. “MİM” demek Maske demek, İzolasyon demek ve Mesafe demek. Senin anlayacağın maske takacağız, evde kalıp  izole olacağız, bir de korunaklı mesafede olacağız.
Karagöz herkes bu kuralı yerine getirecek de biz normale döneceğiz, tatil yapacağız, denizde çimleneceğiz. Ölme eşeğim ölme. Der kendi kendine.
- Hacivatım anladım ben mevzuyu. Benim korkum bu mendebur virüs bilinmiyor, belirsizlik var. Bir de korkuyoruz yaaaahuuu!.
Bunun üzerine Hacivat Karagöz’e bir şeyi hatırlatır;
- Karagöz’üm korkunun ecele faydası yoktur.
Hacivat Karagöz’e bin tekerleme öğretir. Bu tekerlemeyle sohbetlerini nihayete erdirirler.
“Tedbir alalım, tevekkül edelim, takdir Allah’tan...  Sabredelim, dua erdelim korunalım Coronadan

Profösör

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...