İzleyiciler

26 Mart 2011 Cumartesi

Çocukluğumun İlk Sanat ve Estetik Ruhu


Nedense resim dersini çok seviyorum.  Resim yapmayı seviyorum. Akşamları da babamdan yardım istiyorum. Akşamları evde ders çalışıyoruz. Ortada bir küçük sehpa. Üzerinde küçük bir kanaviçe ile işlenmiş çiçekli örtü. Üzerinde bir gaz lambası bize göz kırpıyor. Ben henüz yedi yaşındayım. Gölgem lambanın ışığıyla birlikte duvara yansıyarak sanki sinemaskop bir sihirli odanın içinde mutluluğumu yaşıyorum. İlk kez babam bana resim yapıyor. Dün gibi hatırlıyorum. Babam sabit kalem kullanıyor. Islandığında mürekkep salıyor. Onunla yazılan ve çizilen şeyler silgiyle bile çıkmıyor. Daha sonra bu kalemleri postacıların kullandığını gördüm. İmza bilmeyenler başparmağını ıslatıp bu kalemle üzerinde karalandığı zaman bir nevi ıstampa görevi görüyor. Parmakla evraka imza basılıyor. Parmak basmak da oradan geliyor sanırım. 

Babam bana resim çiziyor. Üç tane kara selvi çiziyor, Yanında da üç tane ev. Bir otobüs ve otobüsü bekleyen bir de adam çiziyor. Ben çok beğeniyorum. ben de onun gibi nasıl çizerim uğraşıyor ve çaba gösteriyorum. Nihayet bir şeylere benzetiyorum. Seviniyorum, çocuk gibi seviniyorum. Oysa  daha çocuğum ben. Öğretmenim beğeniyor resmimi. Aferin diyor. Teşvik görüyorum. Sanat ve estetik sanki benim bilmediğim ve ben de var olan bir duyguyu öğreniyorum.

Yıl 1970 ilk kez tarama ucuyla tanışıyorum. Daha önce güzel yazı yazmak için öğretmenlerimizin aldırdığı divit uca benzemiyor. Karikatür çizimleri için ve kaligrafik yazılar yazmak için sihirli bir uç. İyi ki tanışıyoruz, karikatürler çizmeye başlıyorum o zaman. Kaligrafik yazılar yazarak kalpleri fethediyorum.

(Yukarıdaki videoda bir kaligrafik yazı çalışmasını sizlerle paylaşmak istedim. Siz de tarama ucuyla tanışın. Desen çizin. Kaligrafik yazı yazın. Mutlu olun. Mutlu edin.)

Profösör

14 yorum:

Rosamond dedi ki...

Tam bir görsel şölen :) Ustalık istediği aşikar çok mürekkep harcamak gerekiyor anladığım kadarıyla başlarda. Senin de eserlerini görmek isterim :)

Ebru dedi ki...

Kim olursa olsun içerisine çocukluğunu serpiştirdiği yazı olur ise mest oluyorum. Çok beğendim bu yazıyı ve görsel şöleni.Teşekkürler

NANİ dedi ki...

Resim yeteneğinizin kalıtsal olduğunu görüyorum. Mutlaka genlerle ilgisi var. Çizimleriniz çok güzeldi, yazınız da karakteristik. Hat sanatı icrası gibi!
Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

7 yaşında gelecekteki mesleğinizi seçmeniz ne güzel..demekki sevdiğiniz ve mutlu olduğunuz işi yapıyorsunuz...ve bu çocuklukta karar verilmiş ve şekillenmiş.

Adsız dedi ki...

Resim yapmayı,çizgilerin dünyasında gezinerek, düşlediğim ne varsa kağıtlara akıtmayı seviyorum.
Mürekkeple 6 yaşında tanıştım;babamın çantasından gizlice kaçırdığım o gün!
Çok hoşuma gitmişti,mürekkep bitene kadar çizdim,sonra da aldığım yere tekrar koydum.
Ellerimin ve yüzümün siyah mürekkeple boyandığını hiç farketmemişim.
Babamın gülümseyerek kalemini her zaman alabileceğimi ama dikkatli kullanmam gerektiğini,ellerime ve o kaleme iyi bakmamı söylediğini hiç unutmuyorum..
Kalemim ve Ellerim...

Adsız dedi ki...

Çöp adam bile çizemeyen ben için, iyi oldu bu. :)

Özlem dedi ki...

çok özendim..

Katun dedi ki...

videoyu hayranlıkla izledim. sanatın biçok dalına yetenekliyim ve habire bişeyler öğreniyorum.erbabından öğrenmek güzeldir herşeyi.öğrenmeyi isterdim..
( üstad bakın şimdi imzanızı çok merak ettim)

Ful yaprakları dedi ki...

kaligrafi kalemlerini çok severdim hep, yazıyı resmen sanata dönüştürüyor, ne güzel paylaşmışsınız, ellerinize sağlık :)

pohpoh perisi dedi ki...

ne güzel anılar.ben hiç bir zaman güzel yazı yazamam :) ama hayran kaldım videoya teşekkürler.


ve ben geri döndüm :) (muyurt)

Lacrymosa dedi ki...

gerçekten çok hoş...

GüLüm'Se dedi ki...

Zevk verici bir i$ olsa gerek.. çok ho$, becerebilene ne mutlu :)

#birfotoğrafbiryazı dedi ki...

Bu divite benziyor ama..
Çok güzel video valla öyle aksın gitsin elinden yazılar istiyorsun.Ben çok severim böyle şeyleri..
Benimde resimle aram iyidi biaralar..Teyzem modeller çizerdi bend eona özendim.Önce hantal hantal oyuntusuz bayan resimleri yaptım sonra üstünde çok durdum daha düzgün yapmaya başladım.Bir gün güzel tasarımlar yapan bir arkadaşımın internette yayınladığı resimlerinin çıktısını alıp onları taklit etmeye çalıştım.Aslında nerdeyse aynı gbi yapmaya başlamıştım ki sonra bıraktım...Tekrar mı başlasam acaba...Karakalemi özledim...

#birfotoğrafbiryazı dedi ki...

ayrıca yazın çok içten ve samimi olmuş :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...