İzleyiciler

9 Aralık 2017 Cumartesi

Kutsal Kudüs... Kutsal Ev.







Mescid-i Aksa Süleyman Aleyhisselam tarafından inşa ettirilen müslümanların ilk kıblesi olan kutsal bir mesciddir. Beytülmakdis olarak da ifade edilir. Beytülmakdis arapçada kutsal ev demektir. Mescid-i Aksa uzak mescid anlamına gelir ki; Mekke ve Medine'ye uzaklığından dolayı bu isim verilmiştir.

Müslümanlar,  Hırıstiyanlar ve Museviler tarafından kutsal sayılan Kudüs ve Mescid-i Aksa terör devleti İsrail'in işgali sözkonusudur. Şimdi de  emperyalist Amerikanın doğrudan müdehalesiyle Kudüs'ün statü değişikliği bütün dünya müslümanlarını hiçe saymaktadır. Dünya bu adım karşısınad sessiz kalmayacaktır. 

Efendimizin "Sadece üç mescide ziyaret için gidilir;  Mescid-i Haram,  Mescid-i Aksâ ve benim mescidim"  buyurmuştur. Mescid-i Aksa ve Kudüs'ün kutsallığını sorgulamak akla ziyandır. Mabedler birer mekan olduğu kadar, asıl işlevleridir. Mescidler Hakkın divanı ve allah'ın huzuruna çıkmaktır. Bu değerlendirme bütün mabedler için geçerlidir. 

Profösör


6 yorum:

Kalem Kuklası dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş. Allah razı olsun. Maalesef ülkemizde bazı kesimler hala "Bize ne?" şeklinde tavır alıyorlar. Rabbim bilinçlenmemizi nasip eder İnşallah.

A.Z. Yazar dedi ki...

Bilinç ne kadar da önemli; üzücü ki bazı insanlar bunların neden yapıldığının, mübarek beldemizin bizim için öneminin farkında değil. Çok teşekkür ederim bizler için çok önemli olan bir konuya değindiğiniz ve paylaşım yaptığınız için.

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Çok üzülüyorum, mahremimize el sürüyorlar ama durun diyemiyorum.. Acizim, pasifim, elimden dua dan ve sosyal mesajlardan başka bir şey gelmiyor. ALLAH affetsin bir Müslüman olarak ne kadar yetersizim..

Profösör dedi ki...

Kalem Kuklası @ Amiiin.

Profösör dedi ki...

Büşra Gürbüz @ Ben teşekkür ederim.

Profösör dedi ki...

~♡ηυяѕαℓкιмι™Ü Allahüteala muinimiz olsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...