İzleyiciler

10 Ağustos 2015 Pazartesi

Son Model Otomobil


Daha çocukluğumuzda annelerimizin yaptığı bez bebekler, babalarımızın yap
tığı tahtadan ve ağaçtan arabalar sadece birer oyuncak değil, aynı zamanda birer eğitim malzemesi olarak da görebiliriz. Ne yazık ki çağdaşlık günümüz çağdaşlığında seri üretilen fabrika malı oyuncaklar çocuklarımızı sadece avutuyor. Oysa çocukluğumuzda bizim keşfettiğimiz o kadar oyuncak var ki, anne ve babalarımızla birlikte eğlenerek ve öğrenerek kendi ellerimizle yaptığımız oyuncakların yerini asla dolduramaz. 

Boşalan iplik makaralarından yaptığımız arabalar, kargıdan yaptığımız, tüfekler, fışkırıklar, değirmenler, tüfkeçler, rüzgar gülü fervaneler, kağıttan kayıklar, uçaklar, delenseler, topaç fırdöndüler, ağaçtan ve tahtadan yaptığımız beşikler, el arabaları, tel arablar ve bir sürü uçurtmalar gibi daha aklımıza gelmeyen oyuncaklar hayatımızda nostaljik ve birer mutluluk imgesi olarak hala varlığını özümüzde hissederiz.

Oysa şimdiki oyuncakların ne hijyenik bir yönü var, ne eğitsel ve pedogojik bir tarafı olmayan, çocuklarımızı birer tüketim canavarı haline çeviren bir nevi misket bombaları. Çocukluk ve musumiyetlerini tahrib eden bubi tuzakları. Bir çocuk kendi oyuncağını kendisi yapmalı ve birlikte arkadaşlarıyla paylaşmasınını da bilmeli.

Profösör

8 yorum:

MERVE dedi ki...

evet yüzde yüz hak veriyorum bu fikrinize... ben de köyde büyüdüm, misket oynadım, bilyali derdik bu tahta arabalara onlara bindim, çelik çomak oynadım...şimdiki çocuklar sokağa bile çıkamıyor nasıl oyuncakları keşfedip üretsin:)

öykü dedi ki...

bu tarz oyuncaklarla buyuyen cocuklar
yetınmeyı bılıyorlar
ve ellerınddekılerle mutlu olmayı

Unknown dedi ki...

Bir de kargıdan at yapar ,deh dıgıdık dıgıdık diye koşardı çocuklar :)
Tel kıvrılır iki tekerlek ve ortasına bir çubuk ile yürütürlerdi .
Şimdi elektronik oyuncaklarla o zevki aldıklarını sanmıyorum çocukların..

Profösör dedi ki...

Merve Sevim@ Anne ve babalar çocukları için kendilerinin yapabileceği oyuncaklar için yardımcı olmalı. Daha doğrusu çocuklarına gereken zamanı harcamalı. Birlikte oyun oynamalı.

Profösör dedi ki...

öykü@ Aynen katılıyorum size. Hala özlüyorum çocukluğumu ve oyuncalarımı.

Profösör dedi ki...

Siyah Kaknus aynı oyuncaklardan ben de yapmıştım çocukluğumda. Tel ve kargı demişsin ya, ege ile bir bağınız olsa gerek sizin de.

Unknown dedi ki...

Evet, egeliyim ben..

Profösör dedi ki...

Merve Sevim@ Çocuklar tutsak yetişiyor ve özgüvenden uzak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...